Verzendwijze

Hoe wordt uw order verwerkt?

Nadat u uw order heeft geplaatst via onze website doorloopt uw bestelling diverse trajecten. Voordat u uw bestelling daadwerkelijk ontvangt - in de meeste gevallen is dit de volgende werkdag - zijn een aantal essentiële stappen doorlopen.

Adrescontrole

Na ontvangst van uw order controleren wij allereerst of de adresgegevens kloppen. Dit voorkomt fouten in het leveringsproces, zodat wij efficiënter kunnen werken.

Krediet

Vaste relaties hebben een krediet op het klantaccount, zodat deze orders direct verwerkt worden. Indien u voor de eerste keer bestelt en op rekening aanvraagt controleren wij eerst uw bedrijfsgegevens en kredietwaardigheid voordat de order wordt vrijgegeven.

Magazijn

Nadat de order wordt vrijgegeven komt deze aan in één van onze magazijnen of wordt rechtstreeks af fabriek of importeur geleverd. Afhankelijk van de samenstelling van de order is het dus mogelijk dat deze uit meerdere magazijnen wordt geleverd. Wij hanteren dit principe om zo kostenefficiënt mogelijk te werken, maar ook het milieu zo min mogelijk te belasten. Als al onze producten in één levering zouden moeten plaatsvinden zou dit de ecologische voetafdruk aanzienlijk vergroten: orders moeten dan verzameld worden, opnieuw ingepakt en verstuurd.
Wilt u het aantal zendingen liever beperken? Bestel zoveel mogelijk artikelen met dezelfde productcodes. Artikelen die bijvoorbeeld beginnen met een Q komen uit ons hoofdmagazijn. Dit hoofdmagazijn levert de meest populaire artikelen. 

Verpakking

Het grootste deel van onze bestellingen wordt bezorgd in een standaardformaat doos. Deze doos wordt in het magazijn op hoogte afgesneden afhankelijk van de inhoud. Zoals u kunt zien aan de afbeeldingen hebben wij hiervoor gekozen om de orderverwerking in het magazijn efficiënt te laten verlopen, de producten optimaal te beschermen tijdens transport en het milieu te ontlasten. Door standaardformaat dozen te gebruiken wordt de beschikbare ruimte optimaal benut en wordt onze milieu voetafdruk beperkt.

Verzending

Zodra uw order is verwerkt en u hiervan een melding per e-mail heeft ontvangen, gaan direct allerlei automatische processen in werking. Hierdoor is het meestal niet meer mogelijk om producten toe te voegen aan uw order. Uw order staat inmiddels al op de lopende band, wordt ingepakt of staat zelfs al klaar voor verzending!